Ekonomi, handel och administration

Kurser:

Praktisk marknadsföring 2

Kursen praktisk marknadsföring 2 omfattar punkterna 3–10 under rubriken Ämnets syfte, med särskild betoning på punkterna 4, 6 och 10. I kursen behandlas fördjupade kunskaper i ämnet.

Undervisningen i kursen ska behandla följande centrala innehåll:

  • Affärsidé samt säljmiljöns utformning i fråga om ljus, ljud, färg och form.
  • Marknads- och säljplan.
  • Omvärldsanalys och marknadsundersökningar.
  • Varuexponering, skyltning och säljstödsmaterial, exponering i olika prislägen, i olika branscher och för olika typer av kunder.
  • Datorstöd i praktisk marknadsföring.
  • Lagar och andra bestämmelser inom området samt etiska regler.
  • Konkurrensmedel, konkurrensförmåga och lönsamhet.
  • Miljö, kretsloppstänkande, resurshushållnings- och säkerhetsfrågor.
  • Kurskod: HANPRA02

    Poäng: 100

    Anordnare

      • Motala - Komvux
      • Distans
      • mer